Årets Border 2010

Till att börja med så får jag tacka för alla värmande och tröstande ord på bloggen, på facebook, per sms och per telefon som jag fått i samband med Noicys bortgång. Jag/ vi saknar henne oerhört mycket :'o(

I helgen var vi på Herrfallets camping strax utanför Arboga där Årets Border 2010 gick av stapeln. Mycket fin camping nere vid ett naturreservat vid Hjälmaren
. Förutom utställning så var det grillning och sena kvällar i goda vänners sällskap :)
Utställningsdagen var mycket solig och varm så det var jobbigt för både hundar och förare och för att inte tala om domarna som stod i gassande sol hela dagen. Totalt antal deltagande borderterriers var 188 st!! Domarna höll på från klockan 09.00 till ca 17.30, snacka om heldag. Vi hade med oss Tikki, Ila och Aigo men vi ställde bara Aigo i år. Tikki och Ila fick ligga å pusta i skuggan i utställningstältet...



Aigo (Lappstintans Ice Breaker) pustar i värmen...



Jag och Aigo framför domar/sekreterar-tältet



Jag och Aigo springer i ringen



Så här sliten kan man se ut efter en solig utställningsdag + en jvl bonnbränna! Typiskt!

Aigo skötte sig mycket bra i och utanför ringen :))Han visade verkligen vilken trevlig liten herre han är :)) Stina är såååå stolt och glad över sin lilla "pojke"! Annars vid andra tillfällen är det min lilla "pojke" ;))

Aigo(Lappstintans Ice Breaker) placerade sig på 5:e(Reserv) plats i sin klass, valpklass 6-9mån. Yippie!! Kanske hade det kunnat bli bättre med en Aigo i sträv päls...För dagen var han i pyjamaspäls så att säga...Aigo deltog också med släkten som gick och vann Bästa avelsklass! Yippie! Hanhundarna dömdes av Simon Jackson(kennel Clipstone) från Storbrittannien. Här kommer domarens omdöme/Aigos kritik:

8month, Very good head, perfect mouth, good otter expression, strong neck and shoulder, good bone, nice body in profile, moves with drive and paise

Översättning:
8 månader, mycket bra huvud, perfekt mun, bra utterlikt uttryck, stark nacke och skuldra, bra benstomme, trevlig/fin kropp i profil, rör sig med driv och målmedvetenhet/distinkthet

Anlände hem till torpet vid 15-tiden söndag. Borta bra men hemma bäst!! Hundarna tyckte det var skönt att få komma hem :)

Hejhej och svansviftningar!!









Kommentarer
Postat av: Isabell

Nej vad tråkigt att ni måst mista Noicy :( Lite blandade känslor att skriva en kommentar nu - för jag vill ju också gratulera till framgångarna med Aigo!



Om jag bara visste hur jag hittar dig på facebook Anna-Lena, men det är svårt när man inte har koll på efternamnet! Du får gärna söka på min mailadress och lägga till mig om du vill. Föräldrarna åker till stugan imorgon, jag håller mig hemma den här gången - må så gott, hälsa Stina och vovvarna.

2010-05-25 @ 19:24:45
Postat av: Mia

Hejsan på er !!

Vad roligt att ni skrivit på vår hemsida, nu fick jag ju lite koll på er oxå. Kommer att besöka er blogg, så har jag lite koll på vad som händer er under året... Fram till nästa ÅB :) Tusen tack för i år det är alltid lika roligt att träffas..

Kram Mia & hundarna

2010-05-26 @ 21:01:29
URL: http://www.bjarvarnas.se
Postat av: Ullis (från ÅB som våldgästa Disa´s tält)

Hejsan, Jag hittade er sida till slut =) Kan erkänna på en gång att det inte alls var er sida jag babblade om men ni som är fotointresserade, kika in på http://kimaneros.dinstudio.se/ där finns massor av fina bilder =) Ni hade ju också en massa fina. Nu blir jag lite avis och kommer önska mig en ny kamera.

Tack för trevlig pratstund på ÅB.

Hilda blev till slut parad, men inte med Nizze. Det blev Gizmo istället.

Må så gott.

2010-05-29 @ 22:24:43
URL: http://kenneldorisline.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0