Långsamma arbetsdagar...

På måndagsmorgonen fick jag veta av chefen att jag skulle lånas ut några dagar till ett annat företag som gjorde jobb på uppdrag av Svenska fastighetsverket. Jag skulle enligt uppgift köra traktor!!! Min första tanke var, shit alltså, jag har ju aldrig kört en traktor. Nervöst alltså men okejdå det var bara att ta sig an uppgiften. Min nästa tanke var yippie! Jag får köra traktor ;-) jag får köra traktor, traktor, traktor!!

Väl på plats fick jag så veta att vi skulle lägga ut/dra avloppsslang. Jag satte mig i traktorn och tänkte, vad i hela friden händer om traktorn "skuttar" iväg okontrollerbart och jag välter i åkerdiket?? Som tur var behövde jag inte tänka så länge å mycket på det.. för det fanns skyltar i traktorhytten där det stod följande:WARNING! AVOID CRUSHING Do not jump if machine tips. Hold fast to wheel if tractor overturns. DO NOT JUMP         Jaja..självklarheter alltså, fniss, fniss ;-)

Min uppgift var att med traktorn dra fram en slanglängd på 12 meter sedan vänta 20 minuter, dra fram 12 meter slang igen, vänta 20 minuter osv. I slutet av varje dag kom så höjdpunkten...;-) jag fick åka och vända traktorn, köra tillbaka samma väg för att med traktorns framhjul förflytta slangen åt sidan till vägdiket/åkerkanten. Traktorn framförde jag i ca 1,5 km/h - snacka om disapointment!!

588 meter slang blev det under 2,5 arbetsdagar. Mycket väntande och kaffe i traktorn alltså. Lite långsamt var det men int' var det stressigt iallafall ;-) Man måste se livet från den ljusa sidan :-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0