Hösten är här!!

Nu är det slut på sommaren och hösten är här! Förra veckan hade vi vår första riktiga frostnatt. Jag var tvungen att skrapa bilrutorna innan avfärd till jobbet, det var ett riktigt tjockt ispansar då det regnade på kvällen innan. Helgen var dock varm men blåsig.

På arbetsfronten så har jag bytt arbetsobjekt, nu är det renovering av tak(papp å läkt), takkupor och javisst ja, ännu mera fönsterbågar
. Jag jobbar ihärdigt på att bota min höjdskräck och det har gett lite resultat, inte så mycket som jag skulle vilja men så pass att jag inte alltid krampaktigt måste hålla i ställningen ;-) Den som har haft känningar av för höga höjder vet vad jag pratar om...Idag har jag stått på stege och rengjort hängrännor.


(Om ni undrar vad jag har i örat så är det inte ett jättestort örhänge utan ett mobilheadset)


Här hemma håller jag på med att fixa en tröskel till gäststugan, jag slog ju bort en liten vägg där och väggen gick ned i golvet så där är det ett hål just nu...




Jag har hunnit med att laga lite mat oxå, så här gott har vi ätit idag (se nedan)


Köttgryta


Stekta äpplen med marsansås


Stina har varit ute och fotat lite insekter idag efter jobbet. Nice photos ;-)


Humla på kärleksört...


Blomfluga (Helophilus pendulus) på samma kärleksört



Kommentarer
Postat av: Maria i Hammerdal

Håll i dig, i alla fall om det blåser, för höga höjder är inte att leka med...

2009-09-30 @ 01:15:03
Postat av: Eleonore

Är inte ett dugg avundsjuk på ditt jobb på höga höjder... riktigt läskigt

2009-10-04 @ 12:48:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0