Bråda tider...

090429
Våren innebär bråda tider...man ska hinna med allt!  Har de senaste dagarna travat ved, sått blomfrön, krattat kvist, klippt lite gräsmatta, varit på arbetsförmedlingen(snacka om vårgöra), satt upp min införskaffade fågelholk med kamera, blodspårat med våra borderterriers och varit ut till Brukshundklubben mm

Som sagt så har jag försett mig med en fågelholk med IR-kamera (tack Maria för inköpet :-)) Satte upp holken igår(090427) och hör och häpna så redan imorse(tisdag) var det in en eller  möjligtvis två?? talgoxar och rotade runt...Vi får väl se vad det blir av det hela, kanske häckning? 
Har fått in kamerabilden till sovrumstv:n men att få in bild till datorn är inte så lätt då man måste ha TVkort i PC:n ! Har nu beställt ett sådant och det kostar mer än själva kameraholken :-(




Igår satte jag upp den införskaffade kameraholken och hör och häpna, redan imorse var det en eller två? talgoxar och rotade runt i den! :-)

Holken uppsatt och luftledning av kabeln dragen

Kommentarer
Postat av: Marie & Tubbe

Va kul att du skaffat blogg, nu kan man ju se hur du har det i södern. ;)



Shit, va avensjuk jag blir på vitsippor och all grönska.. fast jag är fasen så glad ändå att jag slipper gräs & pollen-allergin ett tag till. :D



Ha det gott!

2009-04-29 @ 07:55:10
Postat av: Maria i Hammerdal

Hoppas du får till det så att vi alla kan kika på häckningen i holken, men jag hoppas set blir svartvit flugsnappare i stället för talgoxe. Äsch, det spelar ingen roll bara det blir nåt. Ha de!

2009-04-29 @ 12:26:56
URL: http://kennellundetuvan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0