Lugn helg

Helgen har varit lugn...Igår klippte jag gräsmattan, detta evighetsgöra :(  den här årstiden. Stina körde på en kopparödla och tyckte det var så äckligt så sedan fick jag fortsätta klippa...TACK å LOV så klarade sig kopparödlan(jag har bara klippt ihjäl sisådär 4 stycken det här året). Stina övergick till att montera upp agilityhinder till hundarna på den nyklippta gräsmattan istället.

Jag har också packat upp en en del verktyg och manicker och fått lite ordning i vår verkstad. Vidare har jag pysslat med lite flyttkartonger, dess innehåll allstså...Flyttkartongsdrivan minskar:) Det återstår väl sisådär 14 kartonger...PlattTVn, hemmabiosystemet och stereon skall kopplas in såsmåningom.

Vi köpte bla två långa byråer(Malm 6lådors) på IKEA som nu skall monteras ihop så att vi kan få undan lite grejor i dessa. Vi köpte oxå ett vitrinskåp som Stina monterat ihop och det har jag redan fyllt med diverse glas och flaskor. Snart är vardagsrummet beboeligt - härligt! Jippy!

I lördags grillade jag älgstek till middag...mmm gott blev det:) Här kommer några bilder från helgen.


Say no more..



Noicy tittar på när matte grillar. Det luktar ju gott :)



Vackra stockrosor i vår rabatt




Rosbuske, vacker men taggig!

Nä nu måste jag fixa till morgondagens matsäck och ladda kaffebryggaren. Stina skall kliva upp vid 03.10 och jag vid 05.30 så godnatt på er allihopa som väntat så länge på min bloggcomeback - love you all :)



Kommentarer
Postat av: Eleonore

Hur får du dagarna att räcka till?? Nä nu får ni ta och sätta er och bara vila lite tycker jag. Dina bilder är jättefina, du får bli fotograf =) Kram på er

2009-08-05 @ 09:24:20
Postat av: Maria i Hammerdal

Härligt att se att ni lever och har hälsan och sysselsättning så ni inte behöver har tråkigt :-P

2009-08-05 @ 12:06:30
Postat av: Miranda

03.10? Varför så tidigt?

2009-08-06 @ 21:30:31
URL: http://limiwa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0