Aigos 1:a kloklippning

Vi har i veckan klippt klorna på Aigo för första gången :-) Det gick strålande, Stina höll i Aigo och jag klippte, det var snabbt avklarat utan problem eller incidenter :-)

Vi har börjat servera alla våra hundar, inkl Aigo, mat samtidigt. Det är ju viktigt att vi får det att fungera och det är lika bra att börja nu. Aigo är ett matvrak och han försökte stjäla mat av både Noicy, Tikki och Ila. Tikki hann som vanligt sluka sin mat innan Aigo hann dit och stoppa ned nosen, Noicy backar hellre undan från matkoppen än ställer till konflikt så vi fick säga till Aigo. Ila tar lite tid på sig när hon äter så Aigo smög iväg till henne.  Ila morrade en gång lite lågt, sedan lite högre och så en tredje gång mer ordentligt men Aigo gav sig inte så Ila var tvungen att säga ifrån lite kraftigare, hon morrade och markerade sedan ordentligt med käftarna i luften framför Aigos nos och då gav det resultat!! Snacka om strykare...Äntligen säger Ila ifrån någon gång också!


Kloklippning


Godisdags!!


Jag lagar mat(renstek m sås, pommesfrites och tillbehör) mellan hundbestyren. Viktigt matlagningstillbehör, en liten öl och i detta fall en Tuborg:-)


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Vad mysigt ni ser ut att ha det! Nån gång hoppas jag att man kan titta förbi :) Som en liten arbetsskada jag har så måste jag bara säga, Anna-Lena ta av dig mössan när du är innomhus ;) Kramis på er!!

2009-12-05 @ 23:27:21
URL: http://www.svarthogenskenel.se
Postat av: Maria i Hammerdal

Kul att se bilder på lillen som verkligen VUXIT! ... men är det Ila som håller på att bli en lhasa apso?

2009-12-10 @ 22:47:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0