Första ordentliga kylan!

Jahaja, ute i sista minuten kanske man skulle kunna säga...På tisdagen(1/12) så tänkte jag att det var läge att sätta på vinterdäcken på min bil. Hann bara börja med det vid 14-tiden så kände jag att det slog om och plötsligt blev kallare. Jag lade om däck relativt snabbt och gick in. Väl inne hade vänliga bekanta ringt på mobilen och varnat för blixthalka. Jag gick ut och pinkade Aigo en halvtimme senare och då frasade det i gräset. På två timmar hade temperaturen droppat rejält och senare på kvällen var det ca-7 grader. Snacka om i grevens tid eller så kanske man skulle säga "tajmat nilsson"??

Vi har också mängder av fåglar vid fågelbordet just nu, mest mesar, nötväckor, nötskrikor och en och annan Grönfink.

Talgoxar


Nötväcka


Så här såg det ut vid torpet nästa dag när det var minusgrader ute. Rejält med rimfrost :-)


Så här såg det ut på torpet när Stina hade tänt eld i spisen...


Nä bara skojar. Det är ingen fara på torpet!! :-)) Det var jag som var ute och testade kameran i olika fotograferingslägen. Så här skulle bilden bli istället hehehe...


Ha dé allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0