Kameraholken...090602

Senaste nytt!!! Flugsnappeparet har börjat häcka i holken och honan har hitintills klämt ur sig fem ägg...Det har tagit ca 2-3 dagar mellan varje äggläggning. Honan har legat och småkvittrat och ruskat lite och hanen har kommit in med mat åt henne :-) Honan är dock ute ur holken långa perioder oxå så han förser nog inte henne med mat hela tiden.
Här kommer några sommarbilder...



Iris



Syrenen blommar...




Okänd Klätterväxt vid gästhuset, kan någon säga vad det är så blir jag tacksam...



Klätterväxten i närbild. Någon som vet namnet på den?



Kommentarer
Postat av: Caroline

Hejsan, nu har jag hittat hit & smygläser :) Kan glänsa med att jag vet vad klätterväxten heter, kaprifoler är det :)

Ha det gott, kram.

2009-06-03 @ 08:57:48
Postat av: Maria i Hammerdal

Visste väl jag också... faktiskt... att det var en kaprifol!



Skönt i alla fall att se at ni lever där nere i Sågtorp, trode ett tag att du fastnat där uppe på byggställningen ;o)



Å du, GRATTIS till jobbet föresten!!



Ma råkes! // Maria

2009-06-03 @ 13:21:09
Postat av: eva

ja ja men kaprifol är det.

2009-06-03 @ 20:18:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0