090505 Tisdag

Igår började jag som praktikant snickare/fastighetsskötare. Det gick förvånansvärt bra att ta sig upp ur sängen både igår och idag. Sysslorna är verkligen varierande. Skjutsa iväg kylskåp och spisar till avfallshanteringen, kapa trallvirke, rengöra vattenblandare, samla in stutar ute på bete, laga stengärsgård, gjuta betongtröskel mm. Det är riktigt roligt! Kanske är det fastighetssnickare jag ska bli när jag blir stor ;-)
Jag hann oxå åka ut på brukshundklubben med Tikki nu under kvällen, miljöträning, miljöträning och åter miljöträning...
Tikki var betydligt lugnare ikväll än tidigare så det går framåt....Ska prova att åka in till själva samhället också och träna hundmöten där så att det inte bara blir ett platsbetingat beteende till just klubbplatsen. Nåja, nu är jag så trött att jag nästan ser i kors...dags att gå och lägga sig.



Körsbärsträdet blommar!!

Kommentarer
Postat av: Maria i Hammerdal

Lycka till på nya "jobbet" - ta det lugnt i början bara så du inte förtar dig ;o)

2009-05-06 @ 18:12:47
Postat av: Eleonore

Låter som ett jobb för dig där du får jobba med kroppen. Nu när du börjat blogga så är det väl dax för en facebook med

2009-05-08 @ 19:10:39
Postat av: eva

Tjo. nu har ja hitta in på din blogg. skönt med freda kan ja tro, efter en veckas slit. ska bli skoj o gå in o kolla livet i sågtorp. ha de gott eva från harpsunds trädgård.

2009-05-08 @ 21:00:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0