Helgaktiviteter

I helgen har vi naturligtvis ägnat mycket tid till våra hundar. Längre promenader med de vuxna hundarna och gårdspromenader med nya medlemmen Aigo. I lördags sken solen och det var så skönt att få se en solglimt igen  eftersom vi i över en veckas tid haft gråväder. Idag var gråvädret tillbaka igen med regn .-(

För alla er som funderat hur det gått med fladdermössen i våran gäststugan kan jag meddela att de inte hänger kvar på dörren. Här har det sista tiden varit kring 9 grader varmt ute och jag har kvällstid sett fladdermössen flyga runt under lampsken för att fånga insekter...Jag har fixat ritning på fladdermusholkar och även ordnat material, nu återstår det att få tid till att bygga dessa oxå. Sedan ska de ju vilja bebo dem oxå, det är mycket som ska stämma.

Jag har nyss läst färdigt Dan Browns nya bok "Den förlorade symbolen" och kan meddela att jag inte tycker den var lika bra som DaVincikoden och Änglar & demoner men den var dock betydligt bättre än I cirkelns mitt och Gåtornas palats. Handlingen är liknande de i de tidigare böckerna så det var inte direkt något nytt å överraskande men klart spännande och läsvärd iallafall :-)

Aigo berättar:


Här sover jag på min kusin Tikkis rygg, han är snäll han...


Eländiga handduk ;-) Efter varje kiss å bajstur blir jag avvtorkad med denna tingest men å andra sidan så bli jag ju torrare.


Mina ena matte har finfina vinterfoppas(40årspresent från svärmormor) och det är riktigt roligt att bita i det lurviga fodret!!!


Här busar jag med Ila(Bombax Jokasta), hon är jätterolig för det är buslekar med fart i :-) På den här bilden tycker jag dessutom att jag är fotogenisk ;-)


Full fart och eftersom jag inte hinner med riktigt så satsar jag mot att bita mej fast i Ilas halshår.

Nu måste vi, jag och min matte, avbryta våran rapportering för jag ska få mitt kvällsmål mat...och sedan skulle visst min matte spela lite wii-bowling.





Kommentarer
Postat av: Anonym

Jaa, jag kan ju tänka mig att det inte är sysselsättningsbrist och lugn o ro bara för du blivit arbetslös... har man inte jobb så skaffar man sig :o)

2009-11-22 @ 21:42:00
Postat av: Mullnäset

Hej på er.

Vilken sötnos ni har fått. Det var roligt att läsa om "traktorjobbet"



Glada Hälsningar

Mullnäset

2009-11-23 @ 20:02:25
URL: http://www.mullnaeset.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0