OS-tider, trimmning, snöskottning & omtapetsering

Här har det varit mycket tittande på OS sista tiden därav lite klent med bloggandet...Förutom att titta på OS har jag även läst ut två böcker.
Här kommer två snabbrecensioner: Den långa vägen ut ur helvetet - biografi av Marilyn Manson. Den boken läste jag bara för att jag kände att jag måste läsa den, Marilyn Manson är ju en ganska omskriven musik och performance-artist
. Jag kan bara säga att Marilyn Manson eller då egentligen Brian Warner är en ganska intelligent person men i mitt tycke totalt vriden...I boken kritiserar han hårt amerikanarnas religösa samhälle eller man kanske skulle kunna säga deras dubbelmoral. Det är väl bra men jag tycker det är hemskt med alla fans som tar efter hans leverne som enligt min åsikt inte är något att eftersträva. Betyg: +
Låt den rätte komma in - John Ajvide Lindqvist. En skräckroman i en svensk förortsmiljö. Boken handlar om en tolvårig pojke, kärlek, mobbing, hämnd och vampyrer. Lite segläst i början men när jag nått bokens andra halva var den svår att släppa...En annorlunda och läsvärd bok. Betyg: +++


Skottade gångar runt torpet. Bilden tagen den 22 februari.

Vi har också hunnit med att trimma Tikki och Noicy. Noicy mer lättsam då jag klipper henne med trimmaskin. Nu är det bara Ila och Aigo kvar :)

Här nere har det börja töa nu och jag har skottat av uthustaken så att de inte ska braka samman av snötyngden. Jag har också kört ut våra bilar från garaget då det finns viss risk...




Annat perspektiv på tillvaron ;)  66cm snötäcke på taket!!  Så här mycket snö har det inte varit här på trakterna på mycket länge.



Gästhuset/Lillstugans tak avskottat


Vi har också fått köket och hallen nytapetserade av Roland. Det blev jättefint och fräscht, det är nästan så att man inte vill sätta upp grejor på väggarna igen.


De nya kökstapeterna passar ypperligt i torpet tycker vi...


Så här blev det i hallen...grönt är skönt!


So long så länge ;)

Kommentarer
Postat av: Maria i Hammerdal

Håller helt med dig att tapeterna är torpiga - jättefint blir det.



Låt den rätte komma in har jag också läst och tyckte som du. Den finns ju också som film och de som inte läst boken fattar inte filmen riktigt och tycker den är rätt dålig/konstig. Jag såg filmen ca 6 månader efter jag läst boken och tyckte den var lika bra som boken.



John Ajvide Lindqvist har också skrivit "Hanteringen av odöda" som var så där, inte lika bra som "Den rätte" men tänkvärd på nåt vis...



Ha de! // Maria

2010-03-01 @ 00:17:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0