Oooj är det vår eller??

De senaste dagarna har det varit vårvärme här :)) Vattnet har flödat lite här och där. Det har också kommit en mängd vårfåglar hit till torpet och dess omgivningar. Blandannat kan nämnas att jag sett tofsvipor, tranor, sångsvanar och kanadagäss flyga över...Igår och idag har det varit rena invasionen av bofinkar och grönsiskor vid fågelbordet. Till de mer ovanliga fågelbordsgästerna här, räknas sävsparv, stjärtmes och rödhake. Några bilder nedan...men oj vad jag känner att jag behöver ett telezoomobjektiv till min NIKON D90 alltså...

Rödhake på lastpall (NIKON D90 AF-S 18-105mm VR ED, 105mm 1/1000s f5,6)


Stjärtmes i päronträdet (PANASONIC LUMIX DMC- FZ28, zoomningsavstånd (max)86,40 mm 1/400s f4,4)


Små påskkycklingar och stortuppen, fåglar inne i torpet ;)


Påskris i köket



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0