Planerna inför helgen var många...

Ja så har det varit helg igen då...Några planer/göromål hanns med, andra inte. Stina har jobbat och jag har fixat här hemma. Storstädning med dammsugning och skurande av golv, disk och en uppsjö av tvätt. Passade också på att torka bort en hel del flugskit bla på alla tv/data-skärmar i hushållet. Det är helt otroligt vad flugor kan skita ner!
Har oxå putsat en del fönster i helgen, för nu börjar det bli dags att sätta upp innerfönstren här på torpet. Temperaturskillnaden mellan inne och ute börjar nu bli så pass stor att det kondenserar på insidan av fönsterrutorna. Vi har en luftvärmepump installerad här på torpet och den håller värmen riktigt bra i två av rummen iallafall, i de övriga rummen är det mer som underhållsvärme. För att få riktig govärme har vi börjat elda i kökspannan. Jag kastade in den sista veden i vedboden (småpinnved ca 1,5 kubikmeter) häromdagen för nu får vi väl börja räkna med lite höstregn framöver.




Kameraholken är också intagen för säsongen...Nu ska jag bara rengöra elkontakterna som ärgat lite.



Noicys höstutseende ;-) 10½ år gammal då får man vara lite grå.



Bakifrån och framåt: Noicy trimmad, Tikki nästan färdigtrimmad, Ila halvtrimmad :-)


Vardagsrummet. Inga gardiner pga bättringsmålade fönsterbågar och fönsterputsande.


På återseende allihop, nu är det sängläge som gäller :-)

Kommentarer
Postat av: Maria i Hammerdal

Oj, vad du är duktig då :) Det är inte så att du skulle kunna telepatera lite av din energi till mig, så det kanske blir tomt i min tvättstuga också :P



Saknar dig och dina vovvar som promenadsällskap.



Hälsa Stina, kram! // Maria

2009-10-14 @ 22:22:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0