Fågelskådning

Rättelse: Efter starka protester ;) måste jag nu rätta sakfel i tidigare inlägg...Valpen Wille ägs av ElliKari. Wille var alltså en present från Rune till ElliKari då hon behövde en sällskapshund kombinerad björnhund/älghund.

Jag var uppe innan tuppen imorse...for ut och fågelskådade lite :) Det var frost och minusgrader när jag for iväg. Jag fick till och med skrapa bilrutorna! Här kommer några bilder från fågelobservationerna.


Knipor, fotograferat med NIKON P6000 genom tubkikaren Kamakura SP-83 ED


Svarthakedopping, fotograferat med PANASONIC LUMIX DMC FZ28 - maxzoom


Huvud på en Kanadagås, fotograferat med NIKONP6000 genom tubkikaren Kamakura SP-83 ED


Kanadagäss i morgonljus. Fotograferat med PANASONIC LUMIX DMC FZ28

Som synes så håller jag på att leker/testar kameror. Vill veta vilken som är bra till vad å så vidare. Använde aldrig min NIKOND90 eftersom jag saknar objektiv för så långa avstånd som det var frågan om. Det ska sägas att fotograferingsavstånden var mycket långa!! Under fotograferingen hade jag motljus vilket är lite besvärligt, men hade inget annat val än att ta ur den vinkel...Motljus är väldigt besvärligt vid fotografering genom tubkikaren då den tar in mycket ljus...Tips på vad jag ska göra mottages tacksamt...Ska jag sätta ned exponeringen och även ISO kanske? Fotografering genom tuben funkar riktigt bra vid annat ljus och inte allt för långt avstånd :) Bilden av huvudet på Kanadagåsen blev inte så tokig! Jag skulle ju säkert kunna få till bilderna bättre med mer redigering oxå men har inte lagt ned så mycket tid till det just nu.
Sista bilden blev härlig med reflexioner av gässen på vattenytan :)

Kommentarer
Postat av: Isabell

Nej men nu får du tala om vart du var och skådade, för knipor och svarthakedopping vill jag också ha chans att se nästa gång vi är nere! Håller med om att sista bilden blev urtjusig :)

2010-05-06 @ 21:41:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0