Hemma på torpet och VÅR!!

Borta bra men hemma bäst :) Väl hemma igen så brukades helgen till att tvätta och städa...nödvändigt men tråkigt...
På måndagen kom Stinas mamma ned från Kåbdalis och med sig hade hon Runes 12(?)veckorsvalp, Wille! En blivande älg/björnhund... Livat i huset kan jag säga :)
På torsdagen kom Stinas pappa Rune hit och med sig hade han Axa, en Laika, ännu mer livat i huset kan jag säga ;)
På Valborgsmässoaftonen grillade vi renfilé och tillbehör som champinjoner, paprika, lök och äpplen. Detta serverades med hasselbackspotatis, sallad och bröd. Öl och vin avnjöts till maten och som efterrätt åt vi hallon/chokladfromagetårta. Det hela var mycket gott kan jag säga...Jag är en hejare på att grilla måste jag säga...hehe det är inte lätt att vara ödmjuk då man vet att man är bäst ;))


Våren har kommit långt här nere! Vitsippor, blåsippor, vårlök, svalört, violer, scilla och gullvivor blommar redan för att nämna några växter. Björken har minst musöron och syrénens blad har börjat titta fram. Här visas några vårbilder

Knoppsprickning i äppelträden


Violer i gräsmattan


Gullvivan blommar


Vitsippor överallt!!


Blåsippor

Tranor ute på ett gärde



Kommentarer
Postat av: Isabell

Hej grannarna! :) Vad fint ni har det inne - det är lite längre sen vi gjorde nåt åt insidan av Kvarntorp... Kul att se alla häftiga bilder! Vi hade besök av hjortarna på vår lilla äng i helgen, har aldrig sett dem så nära. Jag blir lite avis på fågelobsarna, har inte sett varken tofsmes eller stjärtmes vid stugan på många år! Kul att höra att också ni har fladdermöss - det bor en stor koloni i vår yttervägg... :)

2010-05-03 @ 19:40:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0