Inte bara växter...


Gärde

Här nere är det full vår med sommartemperaturer, enligt SMHI. Inte bara en massa växter har tittat fram utan en hel del småkryp och diverse har tagit sig ut i solen...VARNING FÖR OTÄCKA BILDER FÖR EN DEL PERSONER


Kopparödla (eller kopparorm, det är en ödla men den liknar dock en orm), Sågtorps gräsmatta


Snok solgassar uppe vid vedbon(lilla vedbon) Till min stora förtjusning och Stinas förskräckelse!!

Jag är överlycklig över denna bild, ni ska veta att jag smög. Missade ormen igår, då den hann rassla iväg i världens fart. Det är inte så enkelt att fotografera dem då de är väldigt lättskrämda.

Våra hundar bär sedan hemkomsten, fästinghalsband. Här började ju fästingsäsongen redan för ca en månad sedan. Det spås ju oxå att det ska bli ett riktigt fästingår i år! Vi använde fästinghalsband, Scalibor, ifjol oxå och de fungerar riktigt bra. Hurvida de egentligen är bra för hundarna, oss människor och omgivande miljö kan man ju bara gissa, de innehåller ju ett nervgift...

Ila är snart i höglöp igen och nu börjar det vara dags att separera hundarna åt, så att det inte händer något oplanerat menar jag.


Ila, min lilla älskade "räka"



Kommentarer
Postat av: Isabell

Haha! Så går det när man börjar skriva en kommentar och sen bläddrar vidare i bloggen utan att klicka på skicka... :D Kul att du fick snok på bild till slut! Och en fästing hittade jag krypandes på min hand efter att vi varit på vägen mellan Kvarntorp och Sågtorp och röjt lite hängande grenar... Bara jag slipper borrelia i år så får de krypa hur mycket de vill på mig!

2010-05-03 @ 19:44:22
Postat av: Maria i Hammerdal

Va härligt de ser ut med sol, blommor och kryp ;o)



Verkligen otur att jag inte var hemma när ni tittade förbi hos mig :o(

2010-05-04 @ 22:32:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0