Åter i Jämtland :)

Från Kåbdalis tillbaka till Jämtland igen. Lämnade av släpet och skotern i Lillviken. Vi tillbringade ytterliggare tre dagar i stugan. Vi utnyttjade verkligen dagarna där till max.
Första dagen var vi in till Östersund för besök på bilcenter(SAAB) och folktandvården. Stina behövde ett akut besök hos en tandläkare då hon haft tandvärk i tre dagar :(  Därefter for vi till Nälden för att besöka vänner som fått tvillingar. På återfärden till Lillviken passade vi på att titta in på Strömsund Brukshundklubb där de hade ring/utställningsträning den kvällen. Bra för då passade vi på att träna Aigo lite, plus att jag träffade gamla bekanta över en kaffe inne i klubbstugan. Trevligt! Sedan hann vi med ett besök hos kennel Svarthögens oxå :) Ljuvliga valpar!! Åter i Lillviken 23.30 och lite trötta kan vi säga...


Strömsund Brukshundklubbs stuga


Så här trött var jag på kvällen!! Gäsp, gäsp...

Andra dagen for vi till Strömsund och handlade lite på DollareStore och sedan mötte jag upp med mina hyresgäster i Hammerdal. Efter det gjorde vi ett besök hos mina goda vänner på Mullnäset, Kennel Mihaikias. Stina hittade en ny älsklingsras, Alaskian Malamute...Njae -  sa jag, det är både arbetsamt och smärtsamt att äga sådana draghundar ;) Det gör jvl ont att cykla omkull med dessa hundar iallafall ;))

Tredje dagen beslöt vi att spendera i Lillviken. Vi for till Såga för att fiska lite sik. Lars följde med som guide och fiskesällskap! Den var en händelserik fisketur, jag såg en utter på tre meters avstånd som helt plötsligt plaskade till och stack upp huvudet vid vakkanten!! Allt gick så himla snabbt så det fanns inte en chans till att få bild på det hela. Här följer dock lite andra bilder

Isbild från Såga


Strömstare vid Såga


Jag vid vakkanten, Såga


Nötkråka i grantopp nere vid stugan!! (Är tvungen att lägga ut bildbeviset Lars ;)

På fredag(23/4) vid 10tiden åkte vi så hem mot Sågtorp och anlände dit vid 21-tiden. Drygt, men allt gick bra!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0