Vadå mycket!?

Så här års är det alltid mycket att stå i...Gräsklippning, blomrabatter,fotografering,hundaktiviteter,
förberedelser inför sommarfiske för att nämna några saker. Idag tyckte jag att det var dags att byta däck på bilen, typ en månad sent..., så jag körde in till verkstaden och köpte fyra nya sommardäck. Dyrt men nödvändigt, då mina gamla var olagliga.
Har oxå äntligen fått ändan ur vagnen och fått upp sommargardiner istället för jul/vintergardinerna i vardagsrummet.


Fint däck ;)


Sommargardinerna


Jag har också tagit upp flugbindningen igen efter en lång tids uppehåll. Jag tänkte att jag måste fixa några bra torrflugor inför kommande sommarfisket norrut. Här är flugorna som jag band igårkväll...


Längst fram 4 st Europea 12:or, längre bak 3st Klinkhammer(och en Europea12:a som skymtar)

Tänker också binda upp några TKKflugor, superpuppor, rackelhanar, harörenymfer(förtyngda) och muddler minnows, bara för att nämna några typer ;)   Det gäller att förbereda sig för alla typer av fiskeförhållanden. Är det någon som har någon mer bra fiskefluga att tipsa om? Kommentera gärna, jag kan ha glömt någon riktigt dunderbra...Flugorna är tänkta mest till harr och öringfiske.


För bloggläsarna i Norrland, så här är björklöven här nere nu...

Imorgon blir det gräsklippning (igen), gullviveplockning, trekaffe med gäster och senare på kvällen blodspårning med hundarna.  Fullt schema alltså förrutom det vanliga underhållet i hemmet alltså ;)

Ma höres( lite halvt på jämtska = vi hörs)

Kommentarer
Postat av: bad credit

click here for the best mortgage insurance anywhere

Postat av: i was reading this

click here for the greatest mortgage rates around


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0